Podsumowanie projektu „Mobile applications to ease learning for students”

Dodano: 26 lutego 2018

W minionym tygodniu w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 odbywały się międzynarodowe działania związane z uczeniem się, nauczaniem i szkoleniem w ramach projektu „Mobile applications to ease learning for students”. W Radomsku gościło dwunastu uczniów z Grecji, Rumunii oraz Turcji. Mieszkali oni u rodzin goszczących – uczniów „Mechanika”. Ponadto przybyło do nas sześcioro nauczycieli z trzech wymienionych państw.

Głównym celem projektu było wdrożenie uczestników w tworzenie specjalnej aplikacji za pomocą środowiska App Inventor 2. Uczniowie poznali najważniejsze funkcje programu, wykorzystujące takie możliwości jak dotyk, dźwięk, kolory i obraz. Podczas ostatniej lekcji uczestnicy potrafili już tworzyć przykładową aplikację, która jest w pełni funkcjonalna. Docelowo międzynarodowe środowisko uczniów ma stworzyć praktyczny program ułatwiający naukę podczas kolejnych spotkań zagranicznych.

Oprócz tworzenia aplikacji w środowisku App Inventor, uczestnicy mieli możliwość poznania naszego kraju oraz polskiej kultury. W poniedziałek odwiedzili starostwo, gdzie członkowie zarządu powiatu zapoznali ich ze specyfiką pracy samorządu. Po południu w siedzibie „Mechanika” odbyły się zajęcia kulturowe. Grecy, Rumuni, Turcy, a także polscy uczniowie uczestniczyli w przygotowaniu tradycyjnych pierogów. Zagranicznym gościom pokazaliśmy także jeden z ludowych tańców – krakowiaka. Poczęstowaliśmy ich kojarzącymi się z Polską potrawami i zakąskami – oprócz wspomnianych pierogów także podsuszaną kiełbasą z chrzanem, ogórkami kiszonymi, ciastami, kompotem.

We wtorek po południu odwiedziliśmy Jasną Górę w Częstochowie. Podczas wycieczki zobaczyliśmy kaplicę z obrazem Matki Boskiej, Salę Rycerską, a także skarbiec. Zagraniczni goście zwracali uwagę na wyjątkowość tego miejsca, które jest przez nich postrzegane nie tylko jako cel pielgrzymek katolików, ale również jako szczególny dorobek kulturowy naszego państwa.

W środę po południu uczniowie oraz nauczyciele brali udział w warsztatach w Muzeum Regionalnym im. S. Sankowskiego w Radomsku. Tworzyliśmy z gliny pieczęcie, nawiązujące do wizerunku najstarszej zachowanej pieczęci miasta Radomska z XIV wieku. Co ważne, uczestnicy zabrali ze sobą pieczęcie do domów, będzie to wspaniała pamiątka z naszego miasta. Zwiedziliśmy także wystawy stałe oraz czasowe, znajdujące się w muzeum. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się wystawa związana z zabawkami z czasów PRL-u. Nauczyciele z trzech państw zgodnie stwierdzili, że w dzieciństwie również bawili się podobnymi zabawkami. Okazuje się więc, że w Rumunii, Grecji, a nawet w Turcji dzieciństwo kilkadziesiąt lat temu mogło wyglądać całkiem podobnie.

Następnego dnia, w czwartek pojechaliśmy do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęło się od dzielnicy Kazimierz, gdzie zobaczyliśmy wiele pamiątek po żydowskiej społeczności, niegdyś licznie zamieszkującej ten obszar. Następnie udaliśmy się na Wawel. Architektura katedry oraz dziedzińca zrobiła duże wrażenie na naszych gościach. Zwiedzanie zakończyliśmy na Rynku Głównym, gdzie przewodnik opowiedział nam m.in. o hejnale, Sukiennicach oraz Kościele Mariackim.

Ostatnie zajęcia z programem App Inventor odbyły się w piątek. Prowadzący je nauczyciel z Grecji Ioannis Mamamidis stwierdził, że uczniowie posiadają już całkiem sporą wiedzę. Zachęcił ich więc do wykonywania dodatkowych zadań, dzięki którym podczas następnego zagranicznego spotkania będzie można dalej rozszerzać umiejętności.

Wieczorem w restauracji Las odbyła się kolacja pożegnalna. Był to czas podsumowań. Każdy z uczestników otrzymał tzw. Europass – specjalny rodzaj zaświadczenia, potwierdzając pracę w międzynarodowym środowisku. Podczas podsumowującej kolacji można było także posłuchać kilku utworów muzycznych, wykonywanych na trąbkach przez uczniów „Mechanika”.

avatar_erasmus_plus

Przez czas trwania projektu uczestnicy porozumiewali się ze sobą po angielsku. Praktyczne zastosowanie umiejętności językowych z całą pewnością wpłynie na wyniki końcowe egzaminów zewnętrznych, a także przyda się w przyszłej karierze zawodowej. Ogromną wartość ma także rozwinięcie umiejętności pracy w grupie i przede wszystkim praktyczne zastosowanie kompetencji związanych z obsługą specjalistycznego programu komputerowego App Inventor. Projekt odbył się przy wsparciu programu Unii Europejskiej Erasmus+.

mgr Paweł Dudek

Zobacz zdjęcia

Podziel się tą wiadomością:
    Uwaga!

    Czujnik jakości powietrza





    Patronat medialny