warsztaty_informatyczne_1

Warsztaty informatyczne

Dodano: 1 czerwca 2018

W ramach projektu „Mobile applications to ease learning for students” uczniowie biorą udział w warsztatach informatycznych pod kierunkiem Pana Pawła Dudka. Podczas zajęć zgłębiają wiedzą z zakresu tworzenia i projektowania aplikacji mobilnych ułatwiających uczenie się. Uczniowie używają programu App Inventor 2. Program ten umożliwia przygotowanie multimedialnej aplikacji działającej w popularnym na smartfonach systemie Android.

Jest to jeden z elementów upowszechniania projektu. Z tego względu, iż zainteresowanie nowoczesnymi technologiami jest ogromne, a liczba mobilności jest ograniczona, część zajęć projektowych przeprowadzana jest w naszych laboratoriach informatycznych po to, aby umożliwić wszystkim zainteresowanym udział w projekcie oraz zapewnić im rozwój kompetencji cyfrowych. Zatem nie tylko te osoby, które biorą udział w krótkoterminowych wymianach grup uczniów zdobywają nową wiedzę i doświadczenie, ale również te, które w takich wyjazdach nie uczestniczą.
Łącznie zorganizowano 10 spotkań projektowych, w ramach których uczniowie przygotowywali międzynarodowe działania związane z uczeniem się, nauczaniem i szkoleniami, które miały miejsce w Polsce w lutym 2018, oraz uczestniczyli w warsztatach, podczas których stworzyli następujące aplikacje:

- “Hello purr” – aplikacja umożliwia tworzenie efektów dźwiękowych. Aby stworzyć tę aplikację potrzebny jest plik graficzny przedstawiający kota i plik dźwiękowy z dźwiękiem „miau”. Przycisk z obrazkiem kota musi być tak zaprogramowany, żeby po kliknięciu słychać było miauczenie.
- “Talk to me” – aplikacja umożliwia obsługę telefonu za pomocą komend głosowych oraz przekształca mowę na tekst.
- “Throw the dice” – aplikacja umożliwia rzut wirtualną kostką do gry. Dzięki tej aplikacji można grać w swoje ulubione gry planszowe.
- “Tourist photo guide” – aplikacja umożliwia tworzenie przewodnika turystycznego. Przydatna w podroży.
- “Screen doodle” – aplikacja umożliwia rysowanie esów-floresów na ekranie smartfonu.
- Finger Paint – aplikacja umożliwia tworzenie obrazków.
- Notepad – aplikacja pozwala na szybkie i łatwe edytowanie notatek, przypomnień, emaili, wiadomości, list zakupów, zadań itp.

erasmus_plus_logo

Projekt realizowany przy wsparciu programu Unii Europejskiej Erasmus+.

mgr Monika Zając
koordynator projektu

warsztaty_informatyczne_2

warsztaty_informatyczne3

warsztaty_informatyczne4

Podziel się tą wiadomością:
    Uwaga!

    Czujnik jakości powietrza





    Patronat medialny